نمایشگر دسته ای مطالب نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

سومین مجمع بین المللی اقتصاد فناوری نانو


جناب آقای/سرکار خانم

با سلام
ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در نظر دارد «سومین مجمع بین‌المللی اقتصاد فناوری نانو» را با هدف آشنایی نیروهای متخصص و علاقمند به مباحث مرتبط با اقتصاد نانو از قبیل تجاری‌سازی، سرمایه‌گذاری، مدل کسب و کار، رسوخ فناوری، بازاریابی و مالکیت فکری در حوزه فناوری نانو و تبادل تجربیات بین فناوران، سرمایه‌گذاران، متخصصان و فعالان داخلی و خارجی در حوزه‌های فناوری نانو در روزهای ۱۹ و ۲۰ مهر ماه ۱۳۹۳ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار نماید. این مجمع در شش موضوع به صورت پانل‌های تخصصی نیم‌روزه برگزار خواهد شد و در آن متخصصان هر حوزه چالش‌های اصلی پیش روی فناوری نانو کشور را به بحث خواهند گذاشت. 
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مجمع، آشنایی با سخنرانان، برنامه‌های هر پانل و ثبت‌نام می‌توانید به پایگاه اینترنتی مجمع به آدرس http://ifne.nano.ir مراجعه کنید. 

 

دبیرخانه مجمع بین‌المللی اقتصاد فناوری نانو

محورهای مجمع بین‌المللی اقتصاد فناوری نانو

  • ۱- راهکارها و چالشهای ورود منابع مالی به حوزه نانو

  • هدف: تعیین روشهای اجرائی تأمین مالی فناوری نانو و امکان تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، بانکها، سرمایه گذاران خطرپذیر و بخش دولتی در حلقه تجاری سازی فناوری نانو

  • مباحث و سوالات: 
    ◊ نیازهای شرکت‌های فعال در حوزه نانو برای تأمین مالی توسط چه منابعی مرتفع می‌گردد؟ 
    ◊ روش‌های اجرائی و چالش‌های تأمین مالی فناوری نانو چیست؟ 
    ◊ امکان ایجاد شبکه تأمین مالی پروژه‌ها و شرکت‌های با فناوری پیشرفته 
    ◊ امکان توسعه نوآوری‌های مالی در جهت تأمین مالی فناوری نانو 
    ◊ نقش حمایتهای دولتی و ستاد نانو به عنوان الگوی تأمین مالی طرحهای نو

  • ۲- مدلهای کسب و کار مناسب برای شرکتهای فعال در حوزه فناوری نانو

  • هدف: تبیین جایگاه مدل کسب و کار در موفقیت شرکتهای نانویی، لزوم منعطف سازی مدلهای کسب و کار به اقتضای شرایط محیطی و بازارهای مشتریان و اصول طراحی مدل کسب و کار در حوزه فناوری نانو

  • مباحث و سوالات: 
    ◊ مدل‌های کسب و کار (Business Models)، مفاهیم و دیدگاه‌ها 
    ◊ استراتژی‌های نو‌آوری در مدل کسب و کار و لزوم درک خواست مشتری و ظرفیت رقابتی 
    ◊ مهندسی مجدد مدل کسب و کار (BPR) و ارتقای فرآیندهای کسب و کار 
    ◊ انواع مدل‌های کسب و کار و جریانهای درآمدی (Revenues Streams) 
    ◊ مروری بر ساختارهای هزینه‌‌ای (Cost Structures) و زنجیره ارزش 
    ◊ مدل‌های کسب و کار مبتنی بر تجارت الکترونیکی (E-Commerce) 
    ◊ اصول طراحی و تدوین مدل کسب و کار شرکت‌های نوپا (Start-Ups) 
    ◊ مورد کاوی مدل‌های کسب و کار موفق و عارضه‌یابی موارد شکست خورده

  • ۳- ساختار و مبانی مدیریت کسب و کارهای مبتنی بر فناوری‌های نوین

  • هدف: آشنایی با ساختار و اصول مدیریت بنگاه‌ها و نقش آن در موفقیت یا شکست شرکت‌ها

  • مباحث و سوالات: 
    ◊ ساختار شرکتهای فناوری محور و شرکتهای تولید محور 
    ◊ نقش مدیران در موفقیت یا شکست شرکت، بررسی موردی 
    ◊ چرخه عمر شرکت‌های با فناوری پیشرفته 
    ◊ توانمندی‌های یک مدیر برای مدیریت یک کسب و کار 
    ◊ تحلیل محیط کسب و کار 
    ◊ ‌ساختار بنگاه‌ها و راهکارهای توانمندسازی هر یک از بخش‌ها

  • ۴- رسوخ فناوری نانو در صنعت

  • هدف:
    - معرفی فرصت‌های ایجاد شده توسط فناوری نانو به شرکت‌های بزرگ
    - ترغیب صنایع بزرگ به بکارگیری فناوری نانو در صنایع خود

  • مباحث و سوالات: 
    ◊ بررسی انواع کاربردها در این صنعت و ارزش افزوده ایجاد شده توسط آنها 
    ◊ نحوه تعامل شرکت‌های نانو با این شرکت‌ها 
    ◊ شناسایی نیازهای واقعی این صنعت و ارائه راهکار توسط شرکت‌های نانویی 
    ◊ ترغیب بخش R&D شرکت‌های صنعتی بزرگ به ورود به حوزه نانو 
    ◊ چالش‌های بکارگیری فناوری نانو و ارائه راه‌حل

  • ۵- توسعه ابزار بازاریابی محصولات فناوری نانو

  • هدف: استراتژی‌های بازاریابی محصولات فناوری نانو در داخل و خارج از کشور

  • مباحث و سوالات: 

    الف) بخش بازاریابی و فروش داخلی 
    ◊ معرفی مدل‌های موفق بازاریابی در ایران (یک ارائه تئوری شامل اصول بازاریابی و معرفی برخی از روشهای اصلی و کارآمد بازاریابی؛ معرفی چند مطالعه موردی) 
    ◊ روش‌های بازاریابی و فروش سریع و ارزان 

    ب) بخش صادرات و فروش خارجی 
    ◊ مبانی تئوری صادرات و فروش خارجی، بیان اصول و قواعد فروش‌خارجی و نحوه بازاریابی بین‌المللی محصولات 
    ◊ تجارب بازرگانی یکی از شرکت‌های فعال در حوزه صادرات محصولات دانش‌بنیان

  • ۶- مالکیت فکری و ثبت اختراع

  • هدف: آموزش کلیات، ثبت، ارزشگذاری و تجاری‌سازی دارایی‌های فکری

  • مباحث و سوالات: 
    ◊ آشنایی با کلیات حقوق مالکیت فکری برای شرکت‌های دانش بنیان 
    ◊ آشنایی با معاهده PCTمزایا و معایب الحاق ایران به این معاهده 
    ◊ قانون حمایت از اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری ایران 
    ◊ ثبت بین‌المللی علائم تجاری، مسائل حقوقی مرتبط و غیره 
    ◊ ضمانت اجرائی حقوق مالکیت فکری؛ مطالعه موردی 
    ◊ ارزشگذاری و تجاری‌سازی دارایی‌های فکری (ثروت‌آفرینی از دارایی‌های فکری)

 

 

  • هزینه ثبت‌نام در مجمع

  • بعد از ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

  • تا قبل از ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

  • نوع شرکت‌کننده

  • یک میلیون و هفتصد هزار ریال

  • یک میلیون و پانصد هزار ریال

  • شرکت‌کننده داخلی

  • هفتصد و پنجاه هزار ریال

  • هفتصد و پنجاه هزار ریال

  • دانشجو

  • 150 €

  • 100 €

  • شرکت کننده خارجی

  • شرکت‌های عضو کریدور خدمات فناوری تا بازار از ۵۰ درصد تخفیف برخوردار خواهند بود ◊

  • filereader.php?p1=main_14894c15d4f265a7cدددر صورت انصراف، هزینه ثبت‌نام با کسر ۱۰ درصد، تا تاریخ اعلام شده، عودت داده خواهد ش